Ja, det kan du godt. Vi kan oprette abonnementet, så din arbejdsgiver betaler abonnement + standardinstallation, og godtgørelsen kommer til dig som ansat. Du betaler som ansat selv for strømmen til egen el-leverandør.
Hvorfor kan jeg få refunderet elafgiften ?
For at motivere danskerne til at investere i elbiler har politikerne besluttet, at du kan få refunderet elafgiften på dine opladninger. Indtil videre gælder det til og med udgangen af 2030.
Hvornår får jeg refunderet godtgørelsen ?
Hver måned fjernaflæser Charge strømforbruget direkte fra din ladestande og beregner din godtgørelse, som består af el-afgiftsrefusion og vores gældende tilbagebetalingssats
ganget med dit forbrug. Godtgørelsen modregnes i din månedlige Charge abonnementspris – så længe du altså er tilmeldt Betalingsservice. Det kan du gøre her.
Hvordan foregår fakturering, hvis jeg også er elkunde ?
Får du klima-el fra Verdo, modtager du hver måned én samlet regning for både dit Charge-abonnement og dit strømforbrug i hjemmet.
Hvor kan jeg se mine fakturaer ?
Det kan du på Mit Verdo på verdo.com og på din oversigt over betalingsservice, du modtager fra din bank
Hvordan tilmelder jeg fakturaerne til Betalingsservice ?
Hver måned fjernaflæser Charge strømforbruget direkte fra din ladestande og beregner din godtgørelse, som består af el-afgiftsrefusion og vores gældende tilbagebetalingssats
ganget med dit forbrug. Godtgørelsen modregnes i din månedlige Charge abonnementspris – så længe du altså er tilmeldt Betalingsservice. Det kan du gøre her.
Hvorfor må jeg ikke selv installere ladestanderen ?
Det er sikkerhedsstyrelsen, der stiller krav om, at ladestanderen skal installeres af en autoriseret installatør. På den måde er du også helt sikker på, at alt sker efter bogen - det gælder trods alt din sikkerhed
Kan jeg lade min elbil op fra en almindelig stikkontakt ?
Ja, i realiteten kan du godt, men hverken Sikkerhedsstyrelsen eller Charge anbefaler det. Almindelige stikkontakter i husholdningen er nemlig ikke dimensioneret til opladning af elektriske køretøjer.
Kan jeg lade min elbil op og samtidig have gang i både komfur, vaskemaskine og røremaskine ?
Ja - uden problemer. Når vi installerer din ladestander, tager vi højde for dine eksisterende el-installationer. Og vi sørger naturligvis for, at ladestanderen installeres adskilt fra boligens el-installationer, så de ikke påvirker hinanden.
Kan jeg lade min elbil på offentlige ladestandere ?
Ja, alle offentlige ladestandere i Danmark kan benyttes via betaling med kreditkort på den enkelte leverandørs app eller ladebrik uden behov for abonnement.
Ved behov for opladning i udlandet er der flere muligheder som eksempelvis IONITY eller Plugsurfing, som giver adgang til mere end 130.000 ladepunkter i Europa.
Jeg skal flytte - Må ladestanderen flytte med ?
Ja, men du må ikke selv flytte den. Kontakt Charge kundeservice for at aftale et tidspunkt, hvor vores montør flytter standeren og installerer den på din nye adresse. Det koster 5.995,- at få din ladestander flyttet.
Jeg vil gerne opsige mit abonnement - Hvordan gør jeg ?
Abonnementsaftalen er uopsigelig i 5 måneder efter indgåelse.
Herefter kan du opsige Abonnementsaftalen med 1 måneds varsel til udløb
af en kalendermåned. Abonnementsaftalen har således en bindingsperiode
på 6 måneder. Opsigelse eller ændring af Abonnementsaftalen skal ske til
kunde@charge.dk eller kontakt vores kundeservice på 70 10 02 30
Kan jeg beholde ladestanderen, når jeg har opsagt mit abonnement ?
Hvis du ønsker at opsige dit Charge-abonnement, kan du efter bindingsperioden:
Købe ladestanderen fri
Hvis du vil købe ladestanderen fri, kan du kontakte os på tlf. 70 100 230 eller mail: kunde@charge.dk
Nedtage ladeboksen og sende retur til os
Nedtagningen koster dig ikke noget så længe, at du selv sørger for det. (Ladeboksen skal være forsvarligt pakket ind)*
Vi kan også hjælpe med nedtagningen. Hvis du har brug for hjælp til dette, kan du kontakte os på tlf. 70 100 230 eller mail: kunde@charge.dk
*Forsvarlig indpakning:
Ydre emballage
En god udvendig emballage består af kraftig pap, som er modstandsdygtig over for fugt og som mindst består af 1-lags bølgepap
Indre emballage
Du skal fylde alle hulrum, så varerne i pakken ikke kan bevæge sig. Alle dele i pakken skal emballeres separat. Vælg fyldet til pakken med udgangspunkt i den type gods, du skal sende. Generelt skal fyldet kunne beskytte indholdet imod stød, tryk og forskydning. Der må ikke være direkte kontakt mellem varerne og den udvendige emballage.
Jeg vil gerne klage - Hvordan gør jeg ?
Det er vi kede af at høre.
Du skal sende en mail til kunde@charge.dk Oplys dit kundenummer og fortæl os, hvad vi kan gøre bedre.
Kan jeg skifte mellem Charge-abonnementerne ?
Ja, der er ingen omkostninger forbundet med at skifte. Du skifter Charge-abonnement ved at skrive til kunde@charge.dk eller kontakte kundeservice på tlf. 70 10 02 30
Kan ladestander og abonnement overdrages, hvis jeg sælger mit hus ?
Ja, det kan det sagtens. Vi skal blot lave en omregistrering, så den nye ejer af huset overtager aftalen og forpligtelsen, herunder udgiften for eventuel nedtagning af produkt.
Kan jeg lade flere biler på samme lader ?
Ja, du kan lade de biler, du ønsker. Dog er det kun muligt at lade én bil ad gangen. Hvis du ønsker at lade to biler på samme tid, skal du bestille en ekstra ladestander.
Kan min elinstallation klare opladning af elbil ?
Ja, næsten alle husstande har 25A sikring, og laderen skal kun bruge 16A.